woensdag 24 oktober 2012

DIY Make-up opbergbakjes


Een tijdje geleden schreef Mascha een artikel hoe je met wc-rollen heel makkelijk een soort opbergsysteem kan maken voor je make-up. Ik was een paar weken terug bij een vriendin en we besloten om dit na te maken, maar zelf de wc-rollen iets op te leuken. Ik vind het uiteindelijk een erg leuk resultaat geven en wil dit graag met jullie delen. Vooral omdat het zo simpel is en er toch even wat leuker uit ziet dan standaard wc-rollen.



Als eerste begin je met de producten te pakken die je graag in deze wc-rollen wilt stoppen. Hiermee kan je goed meten en kijken hoeveel er per wc-rol in passen. In dit geval waren dat ongeveer 3 tot 4 producten dus dat is nog best veel. Je verdeelt je producten over alle wc-rollen en laat er eventueel nog een paar leeg zodat je er nieuwe producten in kan stoppen als je van jezelf weet dat je (veel) nieuwe dingen gaat kopen. Vervolgens kijk je welke hoogte het makkelijkste is en knipt hem door. Persoonlijk vind ik het het leukste als de wc-rollen allemaal verschillende hoogtes hebben. Je krijgt dat een leuk effect en er ontstaan lagen waardoor alles wat overzichtelijker is.


Vervolgens kies je leuk pakpapier of iets anders uit waarmee je de rolletjes gaat 'inpakken'. Wij hebben gekozen voor een soort papier waar in reliëf dit patroontje op zit in de vorm van een zacht materiaal. Ook heeft dit papier een lijmlaag waardoor we niet met een prit-stift aan de gang moesten. Dan knip je een stuk uit dat om het rolletje past. Let op: zorg dat er aan de bovenkant en onderkant nog voldoende papier over is want dit vouw je straks naar binnen. 


In het papier dat er aan de bovenkant en onderkant uitsteekt maak je knipjes zoals je hierboven kunt zien. (Excuus voor de wazige foto, hier kwam ik later pas achter) Wij zijn niet zuinig geweest met het papier zoals je kunt zien, maar dit is het makkelijkste als je ze straks naar binnen gaat vouwen.


Vervolgens vouw je ze om naar binnen. Als je gewoon papier gebruikt hebt moet je het nog even insmeren met lijm, maar dat spreekt denk ik voor zich. Het voordeel van omvouwen is dat je niet precies uit hoeft te meten hoelang het papier moet zijn. Als je dit wel zou doen zie je van die (lelijke) kartonnen randjes aan de bovenkant.























Dit herhaal je bij alle wc-rollen die je wilt gebruiken. Als je hiermee klaar bent draai je ze ondersteboven en niet de onderkanten aan elkaar. Let hierbij wel op dat je ze allemaal op dezelfde hoogte niet anders staat het niet stevig. Als je ze allemaal van dezelfde hoogte gemaakt hebt maakt het niet uit en kan je via de bovenkant alle kanten aan elkaar nieten.



Zelf vind ik het een heel leuk resultaat en ben benieuwd of jullie zoiets ook al eens gemaakt hebben/willen gaan maken?



~Liefs Sandra


9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en het ziet er niet moeilijk uit. Echt handig dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er super leuk uit zeg! Toen ik op jullie pagina kwam had ik eerst niet eens door dat het wc rollen zijn! Is dat papier met een profiel? Ik bedoel dat het zwart zeg maar zacht/uitstekend is?

    Mooij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat bedoelde ik haha, ik kon het alleen niet goed onder woorden brengen =)

      Verwijderen
  3. Wat orgineel! Dit brengt mij wel op ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg origineel!! Dit heeft niemand ! Erg leuk en handig

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!