maandag 26 mei 2014

Make-up met warm weer

Afgelopen week was het zomers warm. Ik heb heerlijk van het zonnetje genoten en werd er helemaal vrolijk van. Make-up en warmte gaat alleen niet zo goed samen. Je gaat al snel glimmen en alles 'smelt' van je gezicht af. Dit is de reden waarom ik op warmere dagen een stuk minder make-up draag. Lees even verder als je wilt zien hoe ik mijn make-up doe met warm weer.
 
Vaak gebruik ik met warm weer alleen maar mascara, eyeliner, lippenbalsem en een wenkbrauwpotlood. Make-up voor over je hele gezicht gaat snel vlekken en 'zweten' waardoor je gaat glimmen. Oogschaduw trekt ook veel sneller in de lijntjes en blijft nooit lang zitten. Toch kan je met deze 4 producten een mooie look maken die er niet simpel uit hoeft te zien. 

Als eerste teken ik mijn wenkbrauwen bij. (Als je dit nooit doet, kan je het nu natuurlijk ook gewoon achterwege laten). Dit doe ik met een wenkbrauwpotlood van Catrice die bijna helemaal op is. Potlood vind ik altijd fijner met warm weer. Dit blijft beter zitten dan een poeder. Ik heb zelf nog wel eens de neiging om met mijn handen aan mijn gezicht te zitten en dan vlekt en vervaagt poeder een stuk sneller.












Omdat ik zelf altijd wel houd van wat opvallends in een look heb ik gekozen voor een opvallende blauwe eyeliner. Ik ben echt dol op deze eyeliner van Zoeva, maar helaas is deze niet meer verkrijgbaar.


Om mijn gezicht toch wat sprekender te maken, gebruik ik altijd mascara. Geen waterproof mascara, omdat een normale mascara bij mij vaak goed blijft zitten en ik waterproof toch wat vervelender vind om eraf te halen. Deze mascara van Essence is echt mijn favoriet!

Door de zon worden mijn lippen altijd wat droger. Daarom breng ik ook altijd nog even een lippenbalsem aan. Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde lippenbalsem en pak altijd de eerste die ik kan vinden. Dit keer was het een lippenbalsem van de Action die naar kokos ruikt.

Dit is hoe het er uiteindelijk uitziet. Het is allemaal redelijk basic, maar die felblauwe eyeliner zorgt ervoor dat het er toch wat specialer en zomerser uitziet. Zelf draag ik in de zomer bijna nooit meer dan wat ik hier op heb. Je bent dan toch al wat bruiner en persoonlijk vind ik dat je dan een stuk minder nodig hebt.


Pas jij je make-up aan op het weer?



~Liefs Sandra
 

3 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!