woensdag 24 december 2014

Kerst make-up 2014


Zonder dat ik het door had staat kerst alweer bijna voor de deur. Het is dus hoog tijd voor een kerstlook. Vandaag eentje met veel glitter en goud, want dat hoort nou eenmaal bij kerstmis toch? Benieuwd? Lees dan even verder.
 
Ik heb gekozen voor een feestelijke gouden make-up look, maar heb wel gebruik gemaakt van redelijk budget producten. Dit zodat je het thuis gemakkelijk na kunt maken. Je kunt natuurlijk ook zelf in je stash kleuren zoeken die erop lijken. Het zijn allemaal redelijk standaard kleuren.

Als eerste bracht ik over mijn gehele ooglid een Colour Tattoo aan van Maybelline. Dit is de gouden versie in de kleur 05 Eternal Gold. Dit product zorgt ervoor dat de oogschaduw die je eroverheen aanbrengt langer blijft zitten en intenser qua kleur wordt.
 
Vervolgens bracht ik een gouden oogschaduw van Catrice aan over deze gouden oogschaduw basis. Ik gebruikte de kleur 420 Talk Like An Egyptian. Ik heb het nog even nagekeken en deze oogschaduw is nog steeds verkrijgbaar.


Een feestelijke ooglook mag wat mij betreft altijd wel wat zwaarder zijn. Ik koos dan ook een palette van NYC uit met donkergrijze en zwarte kleuren om te combineren met deze mooie gouden kleur. Hierdoor wordt het contrast groter en valt de gouden shimmer nog meer op.
 
De donkergrijze kleur bracht ik aan op ongeveer 1/3e van mijn ooglid. Vervolgens blendde ik dit goed en vervaagde ik het in mijn crease. Deze zelfde kleur zette ik ook aan in mijn crease en blendde het vervolgens weer. De zwarte kleur bracht ik aan in mijn buitenste ooghoek en deze vervaagde ik een klein beetje in mijn crease. Ook deze kleuren vervaag je licht. Door al het blenden is de gouden kleur ook wat vervaagd en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De gouden kleur bracht ik daarom nog een keer opnieuw aan.


Om de look af te maken nog een likje mascara en wat lipgloss. Helaas kun je op de foto zien dat mijn lippen nogal kapot zijn. Daarom heb ik gekozen voor lipgloss in plaats van lipstick.
 




Doe jij met feestdagen vaak ook wat extra's aan je make-up of breng je alleen aan wat je normaal gesproken ook aanbrengt?

Ik heb bijna 100 volgers op Bloglovin. Ik zou het leuk vinden als ik de 100 voor nieuwjaar nog haal. Volg je me nog niet op Bloglovin, klik dan aan de rechterkant op de button van Bloglovin.




~Liefs Sandra

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstlook! Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Met de feestdagen gebruik ik meer glitters en wat donkere kleuren. Normaal gebruik ik meestal nude kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie look, hij staat je erg goed...zelf maak ik mij wel eitsjes uitgebreider op dan normaal...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!