zaterdag 16 mei 2015

Ochtendroutine In Producten

Een tijdje geleden zag ik bij LLG een ochtendroutine in producten voorbij komen. Ik vond het erg leuk om te lezen. Het leek me leuk om ook zo'n artikel te schrijven, aangezien je zelf vaak niet bewust door hebt welke producten je alleen al gebruikt om je klaar te maken in de ochtend. Benieuwd? Lees dan even verder.


Het allereerste wat ik 's ochtends altijd doe is het reinigen van mijn gezicht met een tonic. Hierdoor word ik wakker en zie ik er weer fris en fruitig uit.
 
Als ik wat meer tijd heb gebruik ik een scrub van Balea. Als ik hier 's ochtends niet de tijd voor heb doe ik het 's avonds als ik onder de douche sta. Deze scrub gebruik ik ongeveer één keer in de week. Na de scrub voelt mijn huid weer heerlijk zacht aan.
 
Om mijn huid wat extra te voeden breng ik een crème van Garnier aan. Het fijne aan deze crème is dat het een soort gel is, waardoor hij geen vettig laagje achter laat, maar een mooie gezonde glow.
 
Mijn lippen zijn altijd echt extreem droog als ik wakker word. Een voedend lipproduct mag dus echt niet ontbreken in dit artikel. Momenteel gebruik ik de lipbutter van TBS erg graag.
 
Na het eten ruil ik mijn bril in voor mijn lenzen. Met lenzenvloeistof maak ik mijn lenzen nog een keertje extra schoon.
 
Als ik dat gedaan heb is het tijd om mijn haren te borstelen en om wat van mijn favoriete olie aan te brengen in de puntjes. Dit is een haarolie van Orofluido en dit is echt mijn favoriet!
 
Nadat ik de olie gebruikt heb kom ik er vaak achter dat ik beter eerst mijn oogschaduwbasis aan had kunnen brengen. Ik smeer dit namelijk altijd uit met mijn vingertoppen, maar na het gebruik van de olie is het wel zo fijn om eerst je handen teven te wassen.
 
Als de oogschaduwbasis aangebracht is teken ik vaak eerst mijn wenkbrauwen bij. Zo kan de oogschaduwbasis nog even opdrogen/intrekken.
 
Na deze 'basis' is het tijd voor mijn make-up. Als ik moet haasten sla ik vaak twee van deze vier stappen over, maar als ik nog tijd heb tover ik graag dit palette van Sleek erbij. Dit is het Au Natural palette en deze is erg geschikt voor dagelijkse looks.
 
Eyeliner is een product dat ik echt nooit oversla. Dit zorgt voor een open frisse uitstraling en laat mijn ogen spreken. Ik gebruik niet altijd deze liquid liner van Catrice. Deze gebruik ik graag als ik ook oogschaduw aanbreng. Is dat niet het geval, dan breng ik vaak een bruine eyeliner aan of een oogpotloodje.
 
Net zoals eyeliner is mascara ook zo'n product wat ik zeker niet zal overslaan. Als ik één product moet kiezen wat ik alleen maar mag gebruiken zou dat mascara zijn. Het zorgt ervoor dat je ogen er niet meer 'kaal' uit zien en zorgt gelijk voor een hele andere uitstraling.
 
Als laatste, als ik echt heel veel tijd heb, breng ik ook nog wat blush of bronzer aan. Deze stap skip ik redelijk vaak, maar er zijn van die dagen dat je in de spiegel kijkt en schrikt van je bleke gezicht. Dan pak ik mijn kwast erbij en voorzie ik mezelf van een mooie blos op mijn wangen. Natuurlijk vind ik het er ook mooier uitzien, maar vaak neem ik daar de tijd niet voor.

Een van de laatste dingen die ik doe voordat ik weg ga is mijn tanden poetsen. Ik heb niet echt een voorkeur voor tandpasta, zolang het maar niet die tandpasta is met die drie kleurtjes. Ik ben de naam even kwijt, maar die vind ik echt vies. Momenteel gebruik ik de Colgate Max White One Optic tandpasta.

Als allerlaatste breng ik altijd een lipstick aan. Vroeger bracht ik hem aan voor het tandenpoetsen, maar na het tandenpoetsen is er vaak niet zo veel meer van over. Deze stap heb ik dus verplaatst naar het einde van mijn 'ochtendroutine'. Hierna stop ik hem in mijn tas om gedurende dag mijn lippen nog een keertje bij te werken.

Dit zijn alle producten die ik in de ochtend gebruik. Zo naast elkaar zijn het een stuk meer producten dan ik gedacht had. Ondanks dat het zoveel producten zijn kan ik dit alles toch in een kwartiertje/20 minuutjes gebruiken.

Gebruik jij meer producten 's ochtends of juist een stuk minder?



~Liefs Sandra
 
beautybySandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!