vrijdag 14 maart 2014

Look: Peachy & Brown



Vandaag weer een look. Ik dwing mezelf de laatste tijd om producten die ik bijna niet gebruik uit mijn stash weer wat vaker te gebruiken. Voor deze look heb ik twee redelijk oude producten gebruikt. De look die ik gemaakt heb is een wat zwaardere look voor overdag. Dit kan je ook prima dragen tijdens het uitgaan, als je niet zo bent van de zware make-up. Lees even verder als je wilt zien hoe deze look is gemaakt.

 
Het eerste product wat ik gebruikt heb is een pigment van Catrice in de kleur Salsa Cubana. Dit is een pigment uit de Cubana Limited Edition.
 
Het tweede product is een oud palette van Rimmel London. Ook deze is helaas niet meer te koop, maar bevat twee prachtige bruine kleuren. De eerste kleur is een wat mattere bruine kleur, terwijl de tweede kleur juist veel shimmer bevat.
 
 
Ik ben als eerste begonnen met het pigment. Deze heb ik over mijn gehele ooglid aangebracht. Als je hem net aangebracht hebt is het erg oranje, maar dit vervaagt tijdens het maken van de look in een prachtig peachy kleurtje.

De mattere bruine kleur breng ik als eerste aan in mijn buitenste ooghoek. Ook breng ik hem aan in mijn crease en vervaag hem goed. Dit herhaal ik een paar keer om de kleur mooi op te bouwen. Als je in een keer teveel aanbrengt is het lastig om het goed te blenden.
 
Als je de kleur donker genoeg vind pak je een bruine kleur met shimmer. Let erop dat als je de matte kleur aanbrengt dat je er rekening mee houdt dat je de bruine kleur met shimmer ook nog aan moet brengen. In mijn geval zorgt deze kleur ervoor dat het geheel net wat donkerder wordt. Anders heb je straks de kans dat je de look te heftig vind als je klaar bent. Deze bruine kleur breng ik ook aan in mijn buitenste ooghoek en maar een heel klein beetje in de aanzet van de crease. Dan pak je weer een fluffy kwast en blend je het geheel goed.
 
De look heb ik afgemaakt met een zwarte eyeliner en mascara, maar je kunt ook gerust een bruine eyeliner gebruiken om het geheel wat zachter te maken. 
 
De uiteindelijke look is een draagbare look geworden, maar wel een die je goed ziet zitten.
 
 
Ik merk dat ik heel vaak naar dezelfde producten grijp, maar eigenlijk is dat zonde omdat ik ook zoveel andere mooie producten heb. Ik ga zeker vaker andere producten gebruiken.
 
 
 
 
~Liefs Sandra


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!