donderdag 18 september 2014

18 September: NO make up day!

Wow, daar staat hij dan. Een jaar geleden had ik absoluut niet zomaar een foto zonder make-up geplaatst. Ik was daar te onzeker voor, maar er wordt toch altijd gezegd dat echte schoonheid van binnen zit? Vandaag, 18 september, is het No make up day. Deze dag wordt georganiseerd door de brandwonden stichting. Meer weten? Lees dan zeker even verder.

Wie vind jij een echte schoonheid? Een gephotoshopt model op de cover van de Vogue? Doutzen Kroes of Penelope Cruz? Of ben jij het zelf in die ene jurk met killer heels? Bij de Brandwonden Stichting menen we het antwoord te weten: échte schoonheid zit vanbinnen. Real beauty’s zijn mensen met een verpletterende uitstraling, twinkelde ogen, zelfverzekerdheid of humor. En om die échte schoonheid te eren, is het 18 september NO make up day. Alle meiden en vrouwen met lef én een goed hart delen die dag een selfie zonder make-up. Jij ook?
 
Dit is het mailtje dat ik afgelopen week ontving en het zette me aan het nadenken. In 'deze wereld' wordt er veel teveel op het uiterlijk afgegaan. Ook ik als beautyblogger doe eraan mee. Ik plaats regelmatig artikelen over beauty en dan gaat het vooral over het uiterlijk. Ik ben iemand die eigenlijk zonder make-up de deur niet uit durfde. Hoe graag ik ook bezig ben met make-up, het is niet de bedoeling dat je onzeker wordt om zonder make-up de deur uit te gaan.
 
Je moet juist trots zijn op jezelf met of zonder make-up. Je kunt niet alles wegtoveren met een foundation of andere make-up. Een brandwond, litteken, wijnvlek of verlamming laat zich niet zomaar wegtoveren. Met een mooi initiatief als NO make up day staan we daar één dag bij stil. Het is wat mij betreft dus een hele eerlijke en simpele manier om je tong uit te steken naar het schoonheidsideaal en alle meiden en vrouwen met een beschadigd uiterlijk te steunen.”
 
Ik daag jou uit om vandaag een selfie te posten op Instagram, Facebook en/of Twitter met de hashtag #nomakeupday. Niet alleen om elkaar te steunen, maar vooral om al die andere meiden en vrouwen met brandwonden, wijnvlekken of wat het ook is dat hen uniek maakt een geweldige dag te geven.
 
 
 ~Liefs Sandra
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!