maandag 10 november 2014

Fototutorial: Sleek Vintage Romance

Het Vintage Romance palette van Sleek heb ik al een tijdje in mijn bezit, maar op de bruine kleuren na was het palette zo goed als onaangeraakt. Dat vond ik zonde en dus ging ik met dit palette aan de slag om een ooglook te maken. Benieuwd? Lees dan even verder. 
Het Vintage Romance palette is een palette met veel paarse en blauwe kleuren. Zeker een uitdaging om mee aan de slag te gaan. Ik koos ervoor om vandaag een ooglook te maken met een aantal van de paarse kleuren.
 
Dit zijn alle kleuren die ik voor deze look gebruikt heb. Ik heb me zoveel mogelijk proberen te richten op de paarse tinten.
 
Als eerste bracht ik een roestkleurige oogschaduw (1) aan op mijn gehele bewegend ooglid. Dit vervaag je in je crease.
 
Vervolgens pak je kleur 2. Dit is een donkerpaarse kleur redelijk matte kleur. Deze kleur bracht ik aan met een stompe stevige puntige kwast in mijn buitenste ooghoek. Ook zette ik deze kleur goed aan in de crease. Let erop dat je dit alleen in het buitenste gedeelte van de crease doet.

Met een fluffy kwast blend je deze kleur goed uit. Neem hier zeker de tijd voor, zo krijg je het mooiste resultaat.

Met een wat fellere paarse kleur (3) doe ik hetzelfde als hiervoor. Ik breng deze kleur voorzichtig aan in de buitenste ooghoek  en een gedeelte in de crease. Deze kleur breng ik wat verder aan de buitenkant aan zodat je een mooie overloop van verschillende kleuren paars hebt.


Als laatste mengde ik kleur 4 en 5 waarmee ik een lijntje zette tegen mijn bovenste wimperrand aan. Hierdoor krijg je een hele donkerpaarse eyeliner. Ook bracht ik alleen kleur 4 aan onder mijn onderste wimperrand. Nog een laagje mascara op je wimpers en de look is helemaal af.
 


Ondanks dat ik paarse kleuren eigenlijk bijna nooit gebruik, vind ik het resultaat erg leuk geworden. Ik ga zeker meer experimenteren met kleuren die ik normaal niet zo snel zou gebruiken, want zoals je ziet kan het soms erg goed uitpakken.
 
 
Wat is een kleur die je eigenlijk bijna nooit gebruikt?
 
Vergeet niet om te abonneren op mijn blog via Bloglovin. Dit doe je gemakkelijk door aan de rechterkant op het Eiffeltorentje te klikken. Hierdoor blijf je op de hoogte van de artikelen en winacties.
 
 
 
 
~Liefs Sandra


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!