donderdag 26 maart 2015

Guhl Zijde Glans Masker

Tot voorkort gebruikte ik nooit een masker voor mijn haar. Ik bracht altijd conditioner aan in mijn haar, liet dat een tijdje zitten, spoelde het weer uit en vond dat wel best. Onlangs was er een hele goede actie bij de Etos en ik besloot twee haarmaskers mee te nemen om te testen. Vandaag een review over het zijde glans masker van Guhl. Deze is nog niet zolang uit en het leek me daarom leuk om die als eerste te testen. Benieuwd? Lees dan even verder.

De verpakking vind ik er erg leuk uitzien. Het ziet er luxe uit en voelt ook stevig aan. Bij zulk soort verpakkingen heb ik vaak dat je door het knijpen kreukels in de flacon krijgt, wat er toch minder mooi uit ziet, maar dat is hierbij niet het geval. De lichtroze glanzende verpakking zorgt ervoor dat je deze toch als eerste uit het schap pakt. Verder is het fijn dat het masker in een tube zit. Je ziet soms ook van die grote potten waaruit je het met je vingers moet halen, maar dat lijkt me niet zo gemakkelijk. Nu pak je wat je nodig hebt en mors je niet allemaal water in je net nieuwe product.
 

Aan de geur heb ik even moeten wennen. Als je het net in je haar smeert is het wel een bijzonder geurtje. Het is niet vies, maar het is ondefinieerbaar en dat zorgt ervoor dat het ook niet een erg lekker luchtje is. Het bijzonder is dat als je haar eenmaal opgedroogd is wel erg lekker ruikt en dat is niet mijn shampoo. Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat mijn haar lekker ruikt als het gewassen is en dat de geur tijdens het wassen wat minder is neem ik dan voor lief.
 
 
Dan het allerbelangrijkste werkt het ook daadwerkelijk? Daar kan ik volmondig ja op zeggen. Het product brengt makkelijk aan, omdat het wat vloeibaarder is dan een conditioner. Hierdoor gebruik je wel snel wat meer en ik denk dat het met lang haar zoals ik best snel zal gaan. Er staat op de verpakking dat je het product maar één minuut in moet laten werken, maar ik laat het vaak wel wat langer zitten. Tijdens het uitspoelen merk je al dat je haar erg zacht is geworden. Als je haar eenmaal is opgedroogd zie je de mooie glans al op je haar zitten (Zelfs al na de eerste keer gebruiken). Mijn haar ziet er een stuk gezonder uit en mijn haarkleur lijkt wel intenser geworden te zijn. Om mijn haar nog wat te verzorgen en het er wat gezonder uit te laten zien bracht ik vroeger vaak ik mijn puntjes nog wat haarolie aan, maar dat is met het masker eigenlijk niet echt meer nodig.  

Zelf gebruik ik het haarmasker twee keer per week. Dit breng ik dus bij elke wasbeurt aan in mijn haar. Het is misschien wat meer werk, maar het resultaat mag er zeker zijn. Ik heb weer een coupe met mooi glanzend haar!

Dit product is bij vrijwel elke drogisterij verkrijgbaar. Normaal gesproken kost hij €7,99 maar ik heb twee maskers voor €7,00 kunnen scoren, wat echt een goede deal is. Mocht jij deze, of een ander masker van Guhl, ook willen aanschaffen, dan zou ik zeker de foldertjes goed in de gaten houden. Guhl is namelijk vrijwel elke week in de aanbieding.

Breng jij regelmatig een masker aan in je haar?
 
 
 

~Liefs Sandra
 

3 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit een masker aangebracht, juist omdat m'n haar van nature vrij zacht/glanzend is maar ik vind leuke producten gebruiken echt fijn en je haar ziet er heel erg mooi uit! Valt ook goed mee qua prijs. xo // Naomi in Wonderland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij lijkt me erg fijn en de verpakking ziet er leuk uit!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!