vrijdag 15 mei 2015

LOOK: Coral Calling

Het is weer tijd voor een look. Afgelopen weken pak ik toch snel naar de bruine tinten als ik oogschaduw op doe. Dit keer wilde ik weer eens wat anders. Het is uiteindelijk een paars/rozige look geworden. Benieuwd? Lees dan even verder.

Het palette dat ik gebruikt heb voor deze look is het Oh So Special palette van Sleek. Dit is een mooi palette met zowel nude kleuren, roze tinten en donkere kleuren. Het is een palette waarmee je heel veel verschillende soorten looks mee kunt maken.


Als eerste bracht ik, natuurlijk, mijn oogschaduwbasis van Catrice aan over oog tot aan mijn wenkbrauwbot. Een matte zachtroze kleur (1) breng ik vervolgens deppend aan met een platte oogschaduwkwast. Mijn binnenste ooghoek maak ik wat lichter door een witte matte highlighter aan te brengen. Deze breng ik ook aan onder mijn wenkbrauwbot.
 
Een lichtbruine kleur breng ik (3) aan op ongeveer 1/3e van mijn bewegend ooglid en zet deze kleur ook stevig aan in mijn crease met een puntige kwast. Dit als blend je goed uit met een losse zachte kwast. Vervolgens breng je een taupe kleur aan (4) over ongeveer de helft van de bruine kleur heen. Ook dit vervaag je weer goed met een blending brush in je crease. Met een linerkwastje breng je deze kleur ook aan onder je onderste wimperrand.
 
Om de kleuren nog net wat intenser te maken kan je nog een klein beetje van de zwarte oogschaduw aanbrengen in je buitenste ooghoek en dit opnieuw weer goed blenden. Door al het blenden zijn de witte en roze kleur redelijk vervaagd. Deze breng ik nog een keer aan.
 
Als eyeliner bracht ik deze zwarte eyeliner van Zoeva aan. Deze heeft een licht glittertje, waardoor het geheel toch wat minder hard word. Deze is helaas niet meer verkrijgbaar en daar baal ik echt enorm van.
 
Op mijn lippen bracht ik een lipstick van Essence aan in de kleur Coral Calling. Dit is een mooi roze/peachy kleurtje. 
 
De uiteindelijke look is een frisse zomerse look geworden. De 'smokey' overloop van de oogschaduw vind ik erg mooi. Of ik de lipstick er de volgende keer weer bij zou dragen weet ik nog niet helemaal, maar de oogschaduw combinatie vind ik wel erg geslaagd.

Welke kleur oogschaduw draag jij vrijwel nooit?



~Liefs Sandra
beautybySandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!