vrijdag 1 mei 2015

LOOK: Kingsday


Een paar dagen geleden heb je mijn outfit voor Koningsdag misschien wel voorbij zien komen. Ik maakte ook een eenvoudige look voor Koningsdag. Uiteraard komen daar Nederlandse kleuren in voor. Benieuwd? Lees dan even verder.

Voor deze look gebruikte ik twee mono oogschaduws. Ik merk dat ik vrijwel altijd naar palettes grijp omdat dat toch wel lekker makkelijk is. Dat is best zonde want daardoor liggen mijn mono's te verstoffen.
 
Ik pakte twee mooie mono oogschaduws. De eerste oogschaduw is een matgroene oogschaduw ( Smoke )  van Michael Todd. Deze is op je ogen niet echt groen, maar eerder een bijzondere donkergrijze kleur. De tweede kleur die ik erbij pakte is een donkergrijze kleur van MUA ( Slate ).
 
Als eerste bracht ik een mooie donkerrode lipliner van Essence aan in de kleur Red Blush. Normaal gesproken maak ik altijd eerst mijn ogen op, maar met van die uitgesproken felle kleuren breng ik liever alvast de lipkleur aan om de rest er goed bij te kunnen matchen. Mijn wenkbrauwen werkte ik bij met een wenkbrauwpotloodje van Catrice.
 
Als eerste breng ik een matgroene kleur met een stevige puntige kwast aan in mijn buitenste ooghoek en in mijn crease. Dit vervaag ik goed met een blending brush. De grijze kleur breng ik ook aan in mijn buitenste ooghoek en in mijn crease. Deze kleur blend vervaag ik tot ongeveer de helft van mijn bewegend ooglid. De grijze kleur, die ik met een stevige kwast ook in mijn crease had aangebracht, blend ik met een kleine blending brush todat hij mooi overloopt in de matgroene kleur. Met een linerkwastje bracht ik een combinatie van beide kleuren aan onder mijn onderste wimperrand.
 
Een koningsdag look zonder blauw kan natuurlijk niet. Ik pakte mijn favoriete eyeliner van Zoeva erbij in een mooie felblauwe kleur. Deze is helaas niet meer verkrijgbaar en daar baal ik echt enorm van, maar goed voor nu kan ik er nog van genieten.
 
Om de look af te maken bracht ik nog een mini mascara aan van Pupa die ik tegen kwam tijdens het opruimen van mijn stash. Dit is de Vamp mascara van Pupa en die bevalt me toch wel heel erg goed!

De uiteindelijke look is een kleurrijke look geworden die niet alleen met Koningsdag gedragen kan worden, maar ook bijvoorbeeld tijdens een mooie zomerdag.
 
Draag jij veel kleur qua make-up of houd je het liever subtiel en basic?
 
 
 
 
~Liefs Sandra
 
beautybySandra

4 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!