zondag 14 juni 2015

HARDLOPEN: Update

Zoals jullie wel weten ben ik de laatste tijd helemaal into het hardlopen. Ik heb sportkleding gekocht, nieuwe hardloopschoenen en was er helemaal klaar voor. Benieuwd hoe het me afgelopen weken vergaan is? Lees dan even verder.

Het hardlopen van afgelopen weken dus. Afgelopen twee weken heb ik door lichamelijke problemen een tijdje niet kunnen hardlopen. Het kwam niet door het hardlopen, maar was wel erg pijnlijk tijdens het hardlopen. Ik baalde er enorm van en heb het ook echt gemist.
 
Toen het weer over was kon ik niet wachten om mijn hardloopschoenen weer uit de kast te trekken. Afgelopen twee dagen heb ik dan ook met veel plezier mijn rondje gedaan. Ik heb het gemist en heb er ook echt van genoten.
 
Ik was erg bang om de eerste keer weer te gaan hardlopen. Ik had al zoveel getraind en was bang dat ik niet vooruit zou komen en ik weer van begin af aan moest opbouwen. Dit was gelukkig een stuk minder het geval dan ik hard verwacht. Het ging voor mijn gevoel zelfs best goed. Oké ik kan nog steeds geen grote stukken aan elkaar lopen, maar dat is niet erg. Ik bouw het gewoon rustig op en doe het op mijn eigen tempo.
 
Normaal gesproken loop ik over de dijk bij ons in het dorp. Dit keer nam ik mijn hardloopkleding meegenomen naar mijn vriend om daar 's avonds een rondje te lopen. Ik was van plan om het 's middags te doen, maar het was zo warm dat ik het verplaatste naar 's avonds. Ik moet toegeven dat een andere route ook wel eens een keer leuk is. Voor mijn gevoel kon ik grotere stukken aan elkaar lopen. Of dat ook daadwerkelijk het geval was weet ik niet, maar goed voelen doet het zeker! Ik ben dan nog lang niet bij mijn doel om een paar km achter elkaar te kunnen lopen, maar ik ben op de goede weg.
 
Yeah, I'm back in the running haha! Komende weken ga ik zeker weer 3 tot 4 keer per week hardlopen en de afstand langzamerhand wat opschroeven. Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik kan er echt van genieten. Even mijn hoofd leegmaken en als je dan eenmaal weer thuis bent met een knalrood hoofd heb ik echt een voldaan gevoel!
 
Als je mijn hardloopavontuur in de gaten wilt houden, vanaf nu komt er elke twee weken een update. heb jij nog goede tips om het op te kunnen bouwen?
 
 
 
~Liefs Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!