zaterdag 18 juli 2015

BUDGET: Washitape

Washitape. Aan wie denken jullie als je dat woord leest? Velen zullen waarschijnlijk gelijk aan Mascha denken. In haar vlogs komt washitape dagelijks voorbij waarmee ze de mooiste planningen weet te maken. Toen ik bij de Action allemaal verschillende soorten washitape zag gooide ik het gelijk in mijn mandje. Dat wilde ik ook wel eens proberen. Benieuwd? Lees dan even verder.
 
Voor degene die washitape nog niet kennen een korte uitleg wat het is en waarvoor je het kunt gebruiken. Washitape is niks anders dan een stukje tape dat in verschillende diktes en verschillende patroontjes verkrijgbaar is. Het wordt veel gebruikt om notitieboekjes en agenda's mee te decoreren.
 
Bij de Action kocht ik drie verschillende pakketjes. Het eerste pakketje heeft wat dikkere tapejes en tapejes met teksten erop. De tweede en derde zijn allemaal dunne tapejes in verschillende kleurtjes en patroontjes.



Dit waren alle varianten momenteel bij de Action bij ons in het dorp verkrijgbaar zijn. Zelf vind ik vooral die subtiele smalle tapejes het leukste. Het lijken er zo niet zoveel, totdat je ze allemaal hebt uitgepakt. Ik kan dus nog wel even vooruit met al deze tapejes. Al denk ik dat dat me er niet van weerhoudt om  nog een aantal leuke tapejes mee te nemen als ik ze toevallig tegen kom.
 
Als tape newbie begon ik gelijk enthousiast met mijn nieuwe notitieboekje. Stiekem had ik gedacht dat ik dat wel even zou doen, maar het is nog lastiger dan je denkt om alles recht te plakken en er een mooi geheel van te maken. Ik heb met tape een planning gemaakt. Het was echt even wennen. Gelukkig kan je de tape voorzichtig weer loshalen als je hem verkeerd geplakt hebt. Met pen op de tape schrijven is niet zo'n succes. Hiervoor moet ik nog even een dunne zwarte stift aanschaffen.

Het resultaat is nog niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar dat ligt meer aan mijn plakkunsten dan aan de tape. De tape is stevig en brengt gemakkelijk aan. Het is echt heel leuk om ermee bezig te zijn. Het voelt een beetje als knutselen voor volwassenen haha.
 
Ik ben blij met mijn nieuwe aanwinsten. De tapejes hebben leuke patroontjes, zijn gemakkelijk in gebruik en kosten ook nog eens niet zoveel. Ik kocht de drie pakketjes voor €0,79 per stuk. 

Gebruik jij Washitape? Waar koop jij het liefst je tapejes?

 








~Liefs Sandra
 
Follow

3 opmerkingen:

  1. Ik gebruik Washi tape om mee te knutselen met mijn zoontje. Een planning mee maken lijkt me ook wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat zulk leuk spul! Je kunt er heel leuk dingen als je agenda en notitieboekje mee opvrolijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tapes zien er echt leuk uit! Vorig jaar had ik ook wat bij Action gekocht omdat ik het moest hebben maar eigenlijk vond ik ze helemaal niet zo leuk hahaha wat een faal. Die dunne zijn erg leuk! En vanaf veraf ziet het er wel gezellig uit hoor, je agenda, haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!