vrijdag 2 maart 2012

Mijn reinigingsroutine


In dit artikel wil ik mijn reinigingsroutine bespreken. Het is niet zo heel veel dus verwacht niet een enorm artikel met een waslijst aan producten die ik gebruik haha.



Als eerste gebruik ik de verfrissende reinigingsmelk van de Nivea Visage lijn. Dit vind ik een erg fijn product want het haalt mijn make-up goed weg. Ik gebruik geen watervaste mascara dus ik denk dat dit product daarvoor iets minder geschikt is. Dan kan je beter een reinigingsproduct gebruiken speciaal voor waterproof make-up. Meestal douche ik eerst en haal ik daarna mijn make-up eraf. Tijdens het douchen probeer ik het meeste er altijd af te  halen met een nat washandje. Vervolgens zie ik er dan uit als een zombie met de zwarte make-up op mijn wangen. Dat verwijder ik dan met de reinigingsmelk. Hierdoor blijft er wel een vettig laagje achter op mijn gezicht en dat laat ik even een kwartiertje intrekken. Mijn huid wordt dan lekker zacht.

Vervolgens pak ik mijn tonic. Dit is de verfrissende tonic van Nivea Visage. Die trouwens erg lekker ruikt! Hiermee haal ik de eventueel achtergebleven restjes make-up weg. Ook haalt dit het vette laagje van de reinigingsmelk weg dit is overtollig aangezien hetgeen wat mijn huid nodig heeft al ingetrokken is. Dit product voelt lekker aan op mijn gezicht, vooral in de zomer is het ook nog eens lekker verkoelend. Mijn gezicht ziet er ook gelijk fris uit. Dus als ik me snel nog even op wil frissen voordat ik ergens naartoe ga gebruik ik meestal deze tonic nog even snel. Ik gebruik zoals sommigen van jullie wel weten geen gezichtsmake-up alleen oog- & lipmake-up dus dat kan.


En voor de rest gebruik ik geen dag- of nachtcrème. Ik gebruik de litteken crème van Biodermal om de littekentjes van acné minder zichtbaar te laten worden. Hierdoor heb ik aan deze crème genoeg en voedt dit voldoende voor mijn huid.









Wat is jouw ervaring met een van deze producten?



~Liefs Sandra

2 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!