woensdag 20 november 2013

"Ik ben stout want ik mag mijn schoen niet zetten"

 
Afgelopen weekend maakte de Sinterklaas met al zijn pietjes zijn intocht in het land. Als klein kind verheugde ik me altijd op Sinterklaas vieren. Dat stond voor gezelligheid, snoep en natuurlijk heel veel cadeautjes. Ik zeg natuurlijk omdat dat voor mij heel normaal was, ik vierde altijd 3x Sinterklaas en kreeg de mooiste poppen en allerlei ander speelgoed. Voor mij was het een beetje normaal geworden dat bij Sinterklaas vieren cadeautjes horen. Echter is dit voor velen niet het geval. Zij geloven wel in Sinterklaas, maar mogen hun schoen niet zetten omdat dit gewoonweg financieel niet mogelijk is. Ook deze kinderen verdienen een cadeautje van Sinterklaas in hun schoen en daar kan jij voor zorgen! Benieuwd wat jij kan doen? Lees dan zeker even verder.
 
Bijna 400.000 kinderen leven op dit moment in armoede. Dit is een enorm aantal en deze kinderen vinden geen cadeautje in hun schoen, terwijl vriendjes en vriendinnetjes om hun heen de meest grote cadeaus krijgen van de goedheiligman. Ook kinderen die langdurig ziek zijn moeten door intensief ziekenhuisbezoek vaak de warmte van de decembermaand missen, die voor ieder ander kind zo vanzelfsprekend is. Het Sterrenfonds droomt van een wereld waarin kinderen voluit kind kunnen zijn en heeft daarom jouw hulp nodig.Wij kunnen er met z'n allen voor zorgen dat deze kinderen wel een cadeautje in hun schoen vinden.

 
Wat moet je doen?
 
Dit is heel simpel! Iedereen heeft in de kast een oude telefoon liggen waar niets meer mee gedaan wordt. Toch hebben deze telefoons nog een waarde. Door jouw oude telefoon in te leveren of op te sturen kun je ervoor zorgen dat voor alle kinderen in Nederland december een feestmaand is. Lever dus je oude telefoon in bij de dichtstbijzijnde Bakker Bart, bij de Beautywebshop JohnBeerens.com aan de Tijvoortsebaan 8 in Goirle of bij John Beerens Haarstudio aan de Professor Gimbrèrelaan 45 in Tilburg. Je kunt je telefoon ook gratis opsturen naar het Sterrenfonds (antwoordnummer 435, 7400 VB Deventer).
 
 
Als we allemaal ons steentje bijdragen kunnen we deze kinderen helpen en ervoor zorgen dat ook zij een leuke Sinterklaasavond hebben.
 
 
 
 
~Liefs Sandra
 
 
 

2 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!