maandag 20 januari 2014

Kast opruimen & DIY Organizer



 
Mijn la in mijn televisiemeubel was echt een enorme chaos. Hij was nodig toe aan een opruimbeurt en dat moest nu echt gebeuren. De la is best groot en alles ligt al snel door elkaar. Ik had nog een grote doos liggen en besloot daarmee eenvoudig een organizer te maken voor in het laatje. In dit artikel laat ik stap voor tap zien hoe ik het gedaan heb. Benieuwd? Lees dan zeker even verder.



























Dit is hoe mijn la eruit zag voordat ik het ging opruimen. Eén grote troep. Verdere uitleg is denk ik niet nodig.


Alles eruit en gelijk uitzoeken. Bizar wat er uit een la kan komen. Na heel veel weggegooid te hebben kon het leuke gedeelte beginnen zelf een organizer maken. Dit kan je heel erg gemakkelijk zelf maken, maar aangezien ik geen lijm had en niet genoeg papier was het een beetje lastig.
 
Als eerste begon ik met de flappen van de doos afknippen. Deze gooi je niet weg, maar kan je gebruiken voor de vakken erin.

Deze flappen passen namelijk perfect in de doos als je ze rechtop zet.

Om de vakken stevig te maken knip je de flappen, die haaks op elkaar komen te staat, een stukje in.  Hierdoor passen ze perfect in elkaar zoals je op de foto hieronder ook kunt zien.


 Je kunt er zoveel maken als je zelf wilt, maar ik voor 6 vakken genoeg.

In principe is je organizer dan al klaar en kan je hem inruimen. In mijn kast vond ik hem er toch wel heel kaal en kartonachtig uitzien en besloot hem in te pakken met roze papier. Helaas was alle lijm in huis opeens spoorloos verdwenen. Dan alles maar met plakband. Wel een beetje zonde dat je die enorme plakbandrand op de foto ziet, maar als je het in een la zet zie je er toch niks van. (En als je lijm gebruikt weet ik zeker dat het er een stuk mooier uit had gezien. De twee strepen die dwars op de grote strook karton zitten heb ik ingepakt met lichtroze papier. Wederom was dit een beetje puzzelen aangezien ik alleen plakband had.







Toch ben ik wel erg blij met het resultaat. de la ziet er een stuk netter uit en ik weet eindelijk waar alles precies ligt.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien, ondanks dat het er niet helemaal netjes uitziet.




~Liefs Sandra

 

1 opmerking:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!