zaterdag 12 juli 2014

Make-up mee op vakantie

 
 
Elke keer als ik op vakantie ga loop ik weer te dubben wat ik mee moet nemen. Vaak neem ik veel teveel mee en gebruik ik maar een klein gedeelte daarvan. Toen ik dit jaar mijn spullen aan het inpakken was daagde ik mezelf uit om alleen de hoognodige spullen mee te nemen. Benieuwd naar wat ik meegenomen heb? Lees dan even verder.
 
Normaal gesproken pak ik altijd een toilettas waar ik al mijn make-up in stop, maar dan stop ik er al gauw veel teveel in omdat er nog plek over is. Dit jaar heb ik een stoffen zakje gepakt en daar al mijn make-up in gestopt. Het neemt veel minder ruimte in en het is ook nog eens overzichtelijk doordat je er doorheen kunt kijken.
 
 
Kwasten
 

Als je van plan bent alleen de basics mee te nemen, dus geen oogschaduw, dan kan je dit achterwege laten. Zelf vind ik het altijd wel fijn om één klein palette mee te nemen om je look toch wat uitgebreider te maken voor een speciale gelegenheid. Dit zijn de oogschaduwkwasten die ik altijd gebruik. Hier heb ik niet op 'gespaard'. Als je dan een avond oogschaduw aanbrengt vind ik het belangrijk dat je dat ook gewoon goed kunt doen, vandaar vijf oogschaduwkwasten.
 
 
Mascara
 
 
Mascara is een van de weinige producten dat ik echt altijd gebruik op vakantie. Overdag aan het zwembad of aan het strand een waterproof versie en 's avonds de mascara die ik normaal gesproken draag. Deze roze mascara van Essence is echt een favoriet en de blauwe is prima om wat spetters te ontwijken, maar echt 100% waterproof is hij niet.


Lippen & Wenkbrauwen



In deze categorie heb ik het helemaal basic gehouden. Een Labello vind ik altijd een must op vakantie. De zon en het chloor zorgen ervoor dat je lippen snel uitgedroogd zijn en deze moet je dan ook goed verzorgen. Ik neem ook altijd een neutrale kleur lipstick mee die bij elke look past. Als je van jezelf al mooie volle wenkbrauwen hebt is een wenkbrauwpotlood niet nodig. Zelf vind ik het altijd wel fijn om mijn wenkbrauwen bij te kleuren omdat ik anders iets mis in mijn gezicht.

 
Oogschaduw & Parfum
 
Ook hierin heb ik me zoveel mogelijk proberen te beperken. Ik heb een budget palette gepakt met een paar prachtige kleuren, waarmee je veel verschillende looks mee kunt maken. Ik heb bewust gekozen voor een budget palette. De kans is groot dat een palette sneuvelt, als je kijkt hoe hard ze soms met de koffers gooien. Vooral in warme landen is het handig om een oogschaduwbasis te gebruiken onder je oogschaduw. Door de warmte gaat de oogschaduw al snel 'schuiven' en dat wil je natuurlijk voorkomen. Qua parfum houd ik het ook altijd makkelijk. Iedereen heeft wel een aantal parfumtestertjes thuis liggen. Deze gebruik ik altijd voor vakantie. Het scheelt veel ruimte en je hoeft ook niet op te passen dat het flesje kapot gaat in je bagage.
 
 
Oogpotlood & Eyeliner
 
 
Oogpotloden zijn altijd fijn om als eyeliner aan te brengen. Het brengt snel aan en in combinatie met een laagje mascara zorg je ervoor dat je ogen toch meer spreken dan zonder. Een bruin potlood vind ik daar zelf altijd erg geschikt voor. Een zwart oogpotlood neem ik altijd mee voor op mijn waterlijn. Deze van Catrice gebruik ik al een aantal jaar en bevalt me nog steeds erg goed. Ik neem ook altijd een felle eyeliner mee voor als ik een keer wat opvallends wil dragen, maar het toch simpel wil houden. 
 
 
Dit was alles wat ik qua make-up heb meegenomen voor op vakantie. Ik heb zo min mogelijk in proberen te pakken. Natuurlijk zou ik nog een aantal producten achterwege kunnen laten, maar ik vind het fijn om te kunnen afwisselen gedurende vakantie. Hoe pak jij je make-up in voor vakantie? Neem je alles mee wat je tegen komt of weeg je ook goed af wat je echt gaat gebruiken en wat je echt nodig hebt?
 
 
Wil je op de hoogte blijven van nieuwe artikelen? Klik dan aan de rechterzijde op het Eiffeltorentje. Hierdoor volg je Beautybysandra via Bloglovin en krijg je een melding als er een nieuw artikel online komt.
 
 
 
~Liefs Sandra
 

1 opmerking:

  1. Heel handig artikel! Ga ik zeker nog eens bekijken als ik op vakantie vertrek!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!