vrijdag 20 februari 2015

Update: 30 day challenge

Ongeveer een maand geleden kondigde ik aan dat ik aan de 30 day challenge mee ging doen. Niet eentje, nee ik ging ik er gelijk twee tegelijk doen. Vandaag zouden de 30 dagen voorbij zijn. Benieuwd hoe het is gegaan en of ik het volgehouden heb? Lees dan even verder.
Ik had gekozen voor de 30 day crunch & 30 day plank challenge. Beide lijken in eerste instantie niet zo zwaar en lastig 30 dagen vol te houden. De eerste paar dagen gingen heel erg goed. Ik had enorm veel motivatie en het voelde echt goed nadat ik beide oefeningen gedaan had.

De eerste week ging vloeiend en ik merkte ook echt verschil. Mijn buikspieren waren veel sterker en ik zag zelfs al verschil. Zo ging ook de tweede week zonder enkele moeite. De week daarna begon mijn werkperiode. Dit houdt 5 dagen per week full-time werken in. Dit was wel een flinke uitdaging. Ik had heel de week hard gewerkt en was erg moe toen ik thuis kwam. Eenmaal thuis nog wat voor mijn blog doen en ook nog eens mijn oefeningen. Ik weet dat het geen excuus is, maar ik heb dus een beetje gefaald. Ik heb de 30 dagen wel afgemaakt, maar niet allemaal achter elkaar. Ik heb een aantal extra dagen vrij genomen. Hier baalde ik wel een beetje van, want het voelt echt als falen. Toch zie ik het wel positief. Elke keer als je een oefening doet voel je je echt heel voldaan en goed.

Aankomende week herhaal ik de laatste 7 dagen van de 30 day challenge nog een keer. Dit keer ga ik me er strikt aan houden. Zo heb ik het gevoel dat ik de 30 day challenge met een goed gevoel kan afsluiten. Ik ben trots op mezelf dat ik het toch nog zo goed vol heb kunnen houden.

Dan misschien nog wel een goede tip voor jou. De crunches gingen altijd best lekker. Tegen het planken keek ik altijd een beetje op. Vooral tegen het einde moet je best een hele tijd in dezelfde positie blijven liggen. Een tip is daarbij dan ook om een YouTube video aan te zetten. Zo heb je je aandacht even bij iets anders waardoor het een stuk sneller voorbij is en een stuk makkelijker vol te houden is. Ook vind ik het altijd prettig om dingen af te kunnen strepen. Heb jij dat ook? Schrijf dan alles uit en strepen maar met je markeerstift.

Volgende week kies ik weer een nieuwe challenge uit. Ik twijfel nog of ik er weer twee kies of dit keer voor één challenge ga. Ik ben dan wel van plan om 1x in de week een update te schrijven in een artikel. De updates komen dan allemaal in één keer aan het eind online. Zo kan ik een nog beter beeld geven van mijn ervaringen.

Hoewel deze challenges dan wel niet 100% geslaagd zijn, ben ik toch erg tevreden. Ik ben veel bewuster bezig met bewegen, zo goed als dagelijks en het geeft echt een goed gevoel.

Heb jij al eens meegedaan aan een 30 day challenge?



~Liefs Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!