woensdag 6 mei 2015

PLOG: Parijs Dag 1

Afgelopen weekend ben ik een lang weekend met mijn vriend naar Parijs geweest. Het leek me leuk om echt een geheel weekend te ploggen en heb dan ook geprobeerd zoveel mogelijk foto's te maken. Helaas zat het weer, het gehele weekend, niet echt mee, waardoor ik tussendoor niet zoveel foto's heb kunnen maken als ik gewild had. Toch zijn het er nog zat en leek het me leuk om deze met jullie te delen. Benieuwd? Lees dan even verder.


Rond een uur of half negen zouden we thuis wegrijden. Eerst zouden we dan nog wat broodjes kopen voor onderweg en daarna zouden we gelijk door gaan naar Parijs. Ik had de wekker vroeg gezet om mijn to-do list van de dag ervoor nog af te kunnen werken.

Af! Ik kan dus met een gerust hart een weekendje weg. Ik had daar wel gewoon WiFi, maar ik vind het niet zo leuk om, als ik een weekendje weg ben, nog uren moet besteden aan het schrijven voor mijn blog. Ik had goed vooruit gepland en hoefde dus lekker een weekendje niks te doen.
 
Ik had nog wat tijd over. Even nog rustig wat artikelen lezen en vlogs bekijken.

De laatste dingetjes nog even inpakken in mijn koffer. Zoals je kunt zien had ik hem heel minimalistisch ingepakt. Normaal gesproken zit hij bomvol, maar nu had ik zelfs een kant die vrijwel helemaal leeg was. Tjaa, mijn pandapyjama en mijn beer konden niet thuis blijven haha.
 
Ik heb lekkere comfy kleding aangetrokken en mijn haar in een losse staart gedaan. Nog even mijn tanden poetsen en dan is het echt tijd om te vertrekken. Op naar Parijs!

Ik heb nog nooit langer dan een uur of 2 in de auto gezeten. Deze rit was een stuk langer en dus echt wat nieuws. Voor mensen die altijd op vakantie gaan met de auto stelt een rit van 5 uur niets voor, maar voor mij was het wel een beetje spannend.

Ik had mijn kleedje meegenomen en heb daar lekker onder gezeten. Het is niet dat ik het koud had, maar het zit toch wel erg lekker.

Na een paar uurtjes even op een parkeerplaats stoppen om even wat te drinken en te eten en om even wat te rusten.

 
Bij een tankstation nog even stoppen om wat te snoepen te kopen, even te tanken en nog wat te drinken. De tijd ging echt super snel voorbij en voor ik het wist waren we alweer over de helft heen.
 
Ik had mijn e-reader meegenomen om onderweg ook nog even wat te lezen. Een ander boek had ik inmiddels al uitgelezen en was begonnen in dit boek. Ook deze heb ik inmiddels uit en binnenkort komt er weer een review van drie boeken.

 Alweer de laatste stop om vervolgens pas weer te stoppen in Parijs.

Deze Breaker met framboos had ik nog nooit op, maar hij is echt super lekker! Ik ben echt gek op zulk soort yoghurt toetjes :)

Jeej, we zijn in Parijs aangekomen. Het weer is daar alleen niet al te best. Het was echt grauw en het regende. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken.




We hadden een hele leuke knusse hotelkamer met een badkamer en zelfs een mini keukentje. Het keukentje hebben we niet gebruikt om te eten, maar de koelkast en diepvries die erin zaten waren wel echt ideaal. Zo heb je elke dag lekker koud drinken.
 
We hebben na aankomst eerst een ticket gekocht waarmee we drie dagen onbeperkt konden reizen in Parijs. Daarmee zijn we naar het centrum gegaan en hebben wat rondgekeken. Het was vies weer en we waren best moe van de reis. We hebben boven in een tentje een broodje gegeten. We zaten bij het raam en konden zo mooi naar buiten kijken.

Daarna zijn we terug naar de hotelkamer gegaan om te douchen en nog even in bed wat te lezen en wat te snoepen. Ik vind kaas erg lekker en kon dan ook niet zo goed van deze snack kaasjes afblijven haha.
 
De rest van de avond hebben we heerlijk rustig op bed gelegen, wat tv gekeken, gelezen en wat op onze telefoons gekeken. Het was al redelijk laat voordat we op onze kamer terug waren en zijn rond een uur of 12 dan ook gaan slapen.
 
Dit was alweer dag één. Deze bestond vooral uit reizen en de stad even een beetje verkennen. De uiteindelijke reis is me alles meegevallen. Voor ik het wist waren we vijf uur verder en reden we dwars door Parijs heen.
 
Heb jij al vaak grote afstanden gereden of ben je, net zoals ik, een groentje?
 
 
 
~Liefs Sandra 
beautybySandra

4 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, zo'n roadtrip! Beviel het goed voor een eerste keer? Voor Berlijn verkiezen mijn vriend en ik de auto altijd boven het vliegtuig, gewoon omdat we de rit zo leuk en gezellig vinden. Dat hebben we nu zes keer gedaan (yes, we love Berlin haha). Jullie hotelkamer ziet er knus uit.

    O trouwens, ik kan bij jou geen bericht achterlaten via telefoon of iPad (vanochtend beide geprobeerd), alleen via de computer. Is dat een bekend probleem?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het beviel zeker goed! Berlijn klinkt ook erg leuk, goede tip voor een volgende keer :) Wat vervelend zeg.. Ik wist er zelf nog niet van, maar ga even kijken of het ook bij anderen is. Zelf heb ik wel problemen met het inloggen met wordpress. In ieder geval bedankt voor het melden, ik ga er achteraan.

      Verwijderen
  2. Gaaf! Parijs is echt een van mijn favoriete steden ♥
    Ben benieuwd naar je volgende dagen in Parijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om een weekend naar Parijs te gaan! En ook erg leuk dat je bent gaan ploggen. Hotel ziet er goed uit en lekker die snack kaasjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!