donderdag 7 mei 2015

PLOG: Parijs Dag 2

Gisteren heb je de eerste dag kunnen zien die ik in Parijs doorbracht met mijn vriend. Vandaag is dag twee aan de beurt. Dit was de eerste 'hele' dag die we in Parijs hadden. We hebben een aantal plekken bezocht en hebben wat gewinkeld. Benieuwd? Lees dan even verder.
 
We werden allebei rond half 7 wakker en waren toen ook echt klaarwakker. Uiteindelijk zijn we rond een uur of 8 uit bed gegaan en om half 9 waren we al klaar voor vertrek.
 
Klaar om te gaan. Mijn make-up heb ik gedaan en ik heb een warme comfy outfit aangetrokken met sneakers eronder. Het weer zou niet al te best worden dus ook mijn winterjas trok ik aan. 
 
Onderweg naar een bakkertje kwamen we deze school tegen. Echt een mooie moderne school.
 
Op weg naar een plaatselijk bakkertje. De stoepen zijn hier zo breed en overal staan bomen. Het geeft de stad gelijk een hele andere uitstraling dan alleen hoge muren.

We kochten bij een bakkertje heerlijke broodjes. Ik koos dit broodje uit. een broodje van een zacht deeg dat gevuld is met stukjes chocolade en een soort abrikozenjam. Echt super lekker!

Vervolgens pakten we de metro verder naar het centrum. Echt ideaal zo'n kaart waarmee je onbeperkt kunt reizen voor een aantal deze. Zo hoef je nergens op te letten, alleen je kaartje elke keer bij de hand houden. Dat is op zich ook al een hele klus aangezien het echt een heel klein smal kaartje is. 
 
We gingen naar het centrum toe om een ochtendje te gaan winkelen. In deze winkelstraat zitten een aantal hele leuke winkels. Hier zie je o.a. Swarovski en MAC. Daarnaast waren er ook winkels zoals Mango, Zara, Pimkie, Bershka, C&A, Sephora en nog veel meer. Erg leuk om te winkelen dus.

Een hele leuke drukken gezellige winkelstraat. Helaas was mijn vriend echt niet lekker en zijn we na twee winkels terug gegaan naar de hotelkamer. Daar heeft hij een paar uur geslapen en daarna ging het gelukkig wel. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de winkelstraat en zijn we nog naar een aantal andere winkeltjes geweest.
 


We liepen wat rond en kwamen een aantal mooie oude gebouwen tegen. Echt prachtig om te zien!

Natuurlijk kon een bezoekje aan het Louvre ook niet ontbreken. Wat een bizar groot en indrukwekkend gebouw is dat zeg! Ik had wel verwacht dat het groot was, maar zo groot had ik het me echt niet voorgesteld. We zijn niet binnen geweest. We vinden het beide erg mooi om vanaf de buitenkant te zien, maar hoeven niet zo nodig overal binnen te kijken.
 





Mijn vriend en ik vinden het erg leuk om bij kleine onbekende tentjes wat te gaan eten. Deze avond aten we bij een klein buitenlands tentje dat o.a. pizza's en pasta's verkocht. Wij kozen voor een pasta met kip en roomsaus en een pasta met pesto. De pasta met kip en roomsaus was onze favoriet en was echt super lekker. We kregen echt een grote bak die goed vol zat en dat voor nog geen €6,00. 
 
Het was een leuk kleurrijk tentje waar vooral veel studenten kwamen.

Als toetje namen we samen nog een crêpe. Dit is een soort pannekoek die je zowel zoet als hartig kunt beleggen. Wij kozen eentje met Nutella en banaan en die was erg lekker! Al ziet het er niet zo smakelijk uit haha.

Na het eten hebben we nog wat rondgekeken in de stad en hebben daarna de metro gepakt en zijn we terug gegaan naar de hotelkamer. We waren de hele dag op pad geweest, hadden veel gelopen en waren best moe. We zijn dan ook lekker vroeg gaan slapen om weer fit te zijn voor de volgende dag.
 
Het weer was helaas niet zoals we gehoopt hadden. Het was erg koud en regende eigenlijk constant. Dat was wel erg jammer, maar ondanks dat hebben we mooie dingen gezien en ons prima vermaakt!
 
Ben jij ook meer van de buitenkant van gebouwen bezichtigen of kijk je ook graag binnen?
 
 
 
~Liefs Sandra 
 
beautybySandra

1 opmerking:

  1. Ik bekijk de gebouwen eigenlijk ook altijd alleen van buiten! Heel leuk overzicht! Ik ben nog nooit in Parijs geweest maar lijkt me wel een hele mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!