maandag 22 juni 2015

HAIR SHADOW: Colour Mania

 
Alweer een tijdje geleden was het 'haarkrijt' helemaal nieuw en leuk. Ik snapte die hype niet helemaal en heb het zelf dan ook niet gebruikt. Toch bedacht ik onlangs dat je er toch wel hele leuke dingen mee kunt maken. Ik experimenteerde met een product van Colour Mania. Benieuwd? Lees dan even verder.

De Ingrediënten
 










Je ziet steeds vaker roze/lila geverfde plukken onderaan in het haar voorbij komen en stiekem vind ik dat toch wel erg gaaf. Ik ben niet zo'n iemand die gelijk mijn haar roze zou verven, maar voor een avondje is het natuurlijk wel erg leuk. Ik bedacht me dat je dit effect misschien ook wel kon creëren met van die krijt voor je haar.


Het Product & Resultaat

Voor


Na - een kant (met flits)
Het product dat ik gebruikt heb is de Hair Shadow van Colour Mania in de kleur Coral Beach. Dit is een product dat eigenlijk wel vergelijkbaar is met een grote oogschaduw. Voordat ik begon heb ik onder mijn haar een handdoek geknoopt. Dit zodat het product niet zo vlekken op mijn kleding en zodat je beter kunt zien wat de kleur in mijn haar doet. Vervolgens heb ik steeds een pluk gepakt en die met mijn duim op de hair shadow gedrukt en dan rustig naar beneden gehaald. Zo breng je de kleur het makkelijkste aan op je haar. Het product brengt gemakkelijk aan en is goed gepigmenteerd waardoor je vrijwel geen druk hoeft te zetten om de kleur over te brengen op je haar.

Na - een kant (met flits)
Na - een kant (zonder flits)
Ik heb willekeurig wat plukken onderaan mijn haar gepakt. Het product heb ik vooral onderaan in de punten aangebracht. Ook heb ik wel wat plukken van kortere lagen meegenomen zodat het geheel wat mooier in elkaar over zou vloeien. Met flits zie je de gekleurde plukken erg duidelijk, maar in het normale daglicht zijn het subtiele rozige plukken. Om de kleur vast te zetten kan je het stijlen met een stijltang, maar wat haarlak kan ook prima.
 
Het is wel aan te raden om sowieso een handdoek om te doen als je het product gaat aanbrengen. Zoals ik al zei is de kleur erg gepigmenteerd en mijn handen zagen er dan ook kleurrijk uit toen ik klaar was. Je kunt het gemakkelijk afspoelen, maar een handschoentje is ook wel erg makkelijk. De hair shadow is echt een soort van poeder. Doordat je je haar langs het product haalt laat de poeder los en geeft het af op je haar. Doordat de randen ietsjes opstaan blijft daar een hoopje 'poeder' achter. Daar moet je wel mee oppassen. Ik kwam daar pas achter toen ik oranje/roze poeder op het tapijt op mijn ouders kamer zag. Na wat poetsen met een nat washandje was het wel weg, maar voorkomen is natuurlijk beter.
 
Het resultaat van dit product vind ik echt heel leuk. Het is niet iets wat ik dagelijks zou dragen, maar dat is juist het leuke van dit product. Je kunt het aanbrengen wanneer je iets bijzonders wilt voor bijvoorbeeld een feestje of een avondje uitgaan. Het resultaat is denk ik nog veel mooier als je je haren zou krullen.
 
Het product is momenteel verkrijgbaar in de webshop van John Beerens met 50% korting waardoor de prijs op €4,20 uitkomt. De hair shadows zijn er in 8 verschillende kleurtjes waarmee je eindeloos kunt experimenteren.
 
Heb jij al eens een dergelijk product gebruikt?
 
 
~Liefs Sandra 
 
Follow

1 opmerking:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!