maandag 30 december 2013

Doelen voor 2014

 

Als het eind van het jaar in zicht komt bedenk ik voor mezelf altijd doelen voor het komende jaar. Vaak komt hier niet zoveel van terecht en ben ik het na een paar weken alweer vergeten. Het leek me leuk om het dit jaar anders te doen. Ik wil me er dit keer echt aan houden. Benieuwd naar mijn doelen? Lees dan zeker even verder.

Zoals ik al zei wil ik het dit jaar anders gaan doen. Ik heb voor mezelf weer doelen bedacht, maar ik maak hier nu een artikel over zodat het staat vastgelegd. Aan het eind van het jaar blik ik terug op de doelen die ik gesteld had en kijk ik of ik mijn doelen waargemaakt heb.

 
Voor het jaar 2014 heb ik mezelf de volgende doelen gesteld:

1. 120 volgers op Bloglovin halen. Momenteel zit ik aan de 60 volgers waar ik heel erg trots op ben. Ik vind het altijd erg leuk om te zien dat er weer nieuwe volgers bij gekomen. Om mezelf uit te dagen heb ik dus als doel gesteld dat ik aan het eind van 2014 120 volgers heb. Het dubbele dus! Dat is een hele uitdaging en ik zal dus met kwalitatief hele goede artikelen moeten komen om mijn doel te bereiken.

2. Mijn propedeuse halen in 1 jaar. Zoals jullie misschien wel weten zit ik in mijn eerste jaar op het HBO. Ik wil hierna heel erg graag de duale versie doen van mijn opleiding, maar dat betekent dat ik al mijn studiepunten in 1 jaar moet halen. Hier ga ik me enorm voor inzetten. Ik zit al op 1/4e.

3. Elke dag een artikel plaatsen op mijn blog. Tot nu toe komt er elke dag een artikel online behalve op zondag. Ik ga de druk wat meer opvoeren en ga proberen elke dag een artikel online te zetten.

4. Huiswerk goed bijhouden. Dit wordt een van de lastigste doelen. Ik blijf dit elk jaar roepen, maar tot nu toe is er nog niet zoveel van terecht gekomen. Omdat ik mijn P in 1 jaar wil halen zal ik echt mijn best moeten doen.

5. Minimaal 1x per maand echt iets leuks gaan doen. Ik merk dat ik de laatste tijd vaak thuis zit en niet zoveel onderneem. Wel gezellig met vriendinnen of mijn vriend op de bank, maar echt leuke dingen doen schiet er vaak bij in.

6. Minimaal 2 dagen vooruit werken voor mijn blog. Heel vaak heb ik dat ik op het laatste moment nog een artikel moet schrijven of dat ik opeens ergens naartoe moet en ik nog geen artikel heb voor die dag (erna). Dit is altijd een groot gestress omdat ik wel een artikel wil plaatsen. Als ik twee dagen vooruit werk heb ik speling en is er niks aan de hand als ik een dag geen artikel kan schrijven.

7. Minimaal 1,5e liter water per dag drinken. Alweer een tijdje geleden schreef ik een artikel over water drinken waarin ik elke dag voor mezelf zou bijhouden hoeveel ik dronk en na ongeveer 3 weken zou ik het resultaat laten zien. Ik merkte dat mijn gezicht heel erg opknapte, maar voordat ik foto's wilde maken werd ik ongesteld en zag je geen verschil meer. Uiteindelijk is dit artikel dus niet meer online gekomen. Als jullie interesse hebben wil ik dit weer gaan oppakken en er een artikel over schrijven. Omdat ik zoveel verschil merkte wil ik echt elke dag weer 1,5e liter water gaan drinken.

8. Mezelf aan planningen houden en planningen maken die haalbaar zijn. Vaak maak ik planningen, maar houd ik mezelf er niet aan. Dit komt vaak ook omdat mijn planningen veel te groot zijn en niet haalbaar zijn. Ik wil in het nieuwe jaar planningen gaan maken die haalbaar zijn en mezelf eraan houden. Hoe lekker is het om alles van je lijstje af te kunnen strepen?


Dit waren al mijn doelen voor het komende jaar. Halverwege dit jaar komt er een update online en aan het eind van het jaar kijk ik aan de hand van mijn doelen terug op het afgelopen jaar. Wat zijn jouw doelen voor het komende jaar?



~Liefs Sandra
 

3 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!