dinsdag 1 april 2014

Opening King Kong Hostel Rotterdam



Afgelopen weekend werd het King Kong Hostel geopend. Dit is een prachtig nieuw hostel in Rotterdam. Ik was erbij en wil jullie het hostel graag laten zien. Benieuwd? Lees dan zeker even verder.

De eerste keer dat ik in een hostel sliep was toen ik met school in London was. Dat was niet zo'n succes en dat is zacht uitgedrukt. Overal dronken mensen die aan je zaten te plukken, bedden die nog net niet in elkaar vielen en douches die zo beschimmeld waren dat je je viezer voelde na het douchen dan daarvoor. Natuurlijk weet ik wel dat dit niet overal zo is, maar met zulke ervaringen wordt je toch een beetje bang voor hostels. Toen ik uitgenodigd werd voor de opening van een nieuw hostel had ik dus zo mijn twijfels, maar die verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik de foto's van het hostel zag. Wauw, dit zag er echt heel erg gaaf uit!


Bijna weekend, eindelijk was het zover! Ik reisde met mijn vriend af naar Rotterdam voor dit bijzondere event. We waren iets later doordat ik tot 6 uur tentamens had, maar desondanks werden we alsnog vriendelijk welkom geheten. Het personeel is onwijs vriendelijk en vertelt graag over wat het King Kong Hostel zo speciaal maakt.





Na onze koffers op de kamer gezet te hebben gingen we naar beneden om wat te eten. De tafels stonden vol met sushi die constant aangevuld werd. Sushi is niet zo onze smaak, maar echte Sushi liefhebbers kunnen hier volledig losgaan, want ik hoorde van heel veel mensen dat het echt onwijs goed en lekker was.

Dit hostel heeft een geweldige en een tikkeltje speelse inrichting waardoor je je al heel snel thuis voelt. Het voelt absoluut niet aan als een hotel, maar geeft je echt een vertrouwd huiskamer gevoel. Het heeft overal leuke plekjes waar je lekker rustig kunt zitten, televisie kunt kijken of kunt werken.


Het kenmerkende van een hostel zijn de slaapzalen waar je in principe een bed huurt. Het zijn grotendeels stapelbedden, maar in een aantal kamers zijn ook tweepersoonsbedden beschikbaar. Ik en mijn vriend hebben de nacht doorgebracht in zo'n tweepersoonsbed en hebben heerlijk geslapen. Het is wel even wennen dat je met onbekende op een kamer ligt, maar dat is gewoon even omschakelen. Ook kan je ervoor kiezen om een eigen kamer te huren. Alle kamers zijn verschillend en dat maakt het juist zo leuk.

De badkamer is prachtig ingericht en voorzien van een heerlijke grote regendouche.

De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijt en toen zat het er helaas alweer op. We hebben echt genoten en hadden dit voor geen goud willen missen.

Het King Kong Hostel is gevestigd in de Witte de Withstraat op nummer 74. Het is een leuke straat vol met leuke eettentjes en het is op loopafstand van de metro en het centrum. Neem zeker ook even een kijkje op de website om een nog beter beeld te krijgen.


Het was een geweldige ervaring, bedankt King Kong Hostel dat we hierbij aanwezig mochten zijn!





~Liefs Sandra


 

4 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!