dinsdag 25 november 2014

Geurkaarsen Ikea


Heel veel beautybloggers zijn weg van geurkaarsen. Zelf had ik er nooit zoveel mee, maar toen ik toevallig bij de Ikea was en de bekende geurkaarsen rook ging ik ook overstag. Ikea geurkaarsen zijn erg goedkoop en er waren een aantal die ik zeker niet kon laten staan. Benieuwd? Lees dan even verder.


Als eerste rook ik deze vanille kaars. De geurkaarsen die ik hiervoor ooit al eens had geroken waren vaak extreem zoet of roken chemisch. Na deze niet al te beste eerste ervaring met geurkaarsen heb ik er eigenlijk nooit meer naar omgekeken, maar toen ik deze geurkaars rook was ik enorm verbaasd. Deze kaars rook zo onwijs lekker! De geurkaarsen die Ikea verkoopt zijn verkrijgbaar in twee varianten: Als eerste de grote kaars die ik heb met 40 branduren, daarnaast is er ook een kleinere variant met 25 branduren. Natuurlijk heb ik de vanille kaars meegenomen in de grote variant.
Na deze heerlijke vanille kaars ben ik gelijk gaan ruiken aan elke geurkaars die ik maar tegen kwam. Toen ik het plaatje op deze geurkaars zag wist ik niet zo goed wat voor geur ik kon verwachten. Het lijkt me dat de foto een spa moet uitbeelden, maar wat voor geur hoort hierbij? Deze geurkaars heeft een frisse geur en doet me een beetje denken aan het bos. Het is een hele warme wintergeur. Deze nam ik mee in de wat kleinere variant.
Als laatste nam ik deze geurkaars mee met een aardbeiengeur. Dit is een geurkaars waar ik wel heel erg aan heb moeten wennen. Eerlijk is eerlijk, hij is niet zo lekker als de vanille geurkaars, maar na hem een paar keer geroken te hebben vind ik hem toch ook wat hebben. Ik was bang voor een hele sterke zoete chemische aardbeiengeur, maar gelukkig was dit niet het geval. Het is een subtiele zoete geur. Ook deze geurkaars nam ik mee in de kleine variant.
 
De vanille geurkaars is een kaars die iedereen erg lekker zal vinden, de andere geurkaarsen zijn erg persoonlijk. Ik ben er namelijk ook een aantal tegen gekomen die ik echt niet lekker vond ruiken, maar het is natuurlijk een kwestie van smaak.
 
Onbewust heb ik drie geurkaarsen gekozen die qua kleur ook nog eens goed bij elkaar passen. De grote geurkaars kostte €1,99 en voor de kleine geurkaars betaal je maar €0,99. Dit is zeker erg goedkoop voor geurkaarsen.
 
Wat zijn jouw favoriete geurkaarsen?
 
 
 
 
~Liefs Sandra
 

1 opmerking:

  1. Ik vind de grijze super lekker! Heb er de grote waxinelichtjes van. Weet ook niet zo goed waar het maar ruikt, maar in de verte heeft het wel wat met een spa te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!