vrijdag 29 mei 2015

LOOK: Romantic Wing

Bruine oogschaduw blijft toch mijn favoriet. Je kunt er prachtige looks mee maken en er elke kant mee op die je wilt. Je kunt het combineren met een felle lipstick of juist een romantische zachtroze lipstick voor een romantische klassieke look. Dat laatste is de look die ik vandaag heb gemaakt. Benieuwd? Lees dan even verder.

Als eerste breng ik een oogschaduwbasis van Catrice aan. Hierover heb ik het al veel vaker gehad, dus zal hier niet teveel meer op in gaan. Je kunt hierover een artikel terugvinden op mijn blog. Het palette dat ik voor deze look gebruikt heb is het Au Natural palette van Sleek. Met een platte kwast breng ik een matte huidkleurige oogschaduw (1) aan over mijn gehele bewegend ooglid. De witte kleur (2) breng ik aan in mijn binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauwbot.
 
Vervolgens pak ik een lichtbruine kleur (3) en breng deze aan op de helft van mijn bewegend ooglid en zet deze stevig aan in mijn crease en net iets daarboven. Dit doe ik niet in mijn gehele crease maar alleen aan het uiteinde van mijn ooghoek. Met een blendingbrush vervaag ik dit goed, zodat er een mooie schaduw ontstaat.
 
Deze ooglook wordt dit keer geen hele matte look. Met een wat lossere kleine kwast breng ik nog een glanzende donkerbruine (4) kleur aan. Deze kleur is erg gepigmenteerd en lastig te blenden als je er in een keer teveel van aanbrengt. Daarom heb ik een wat lossere kwast gebruikt. Deze kleur breng ik alleen aan in mijn buitenste ooghoek en blend deze met dezelfde kwast zodat deze kleur vervaagt en mooi overloopt in de matbruine kleur.
 
Met een zwarte eyeliner zet ik een wing. Deze laat ik precies eindigen op de plek waar de donkere oogschaduw stopt en vervaagt in mijn crease.
 
 
Een mooie oudroze lipstick kan ik deze look natuurlijk niet ontbreken. Ik koos voor Come Naturally, een mooie lipstick van Essence uit de nieuwe Nude collectie. Mijn wenkbrauwen tekende ik bij met een wenkbrauwpoeder en op mijn wimpers bracht ik nog een laagje mascara aan.
 
De uiteindelijke look is, naar mijn mening, een zachte romantische look geworden. De oudroze kleur past mooi bij de bruine oogschaduw en de wing maakt het helemaal af. Ik vind dit zeker een geslaagde look en zal deze denk ik nog veel vaker dragen.
 
Zoals je merkt gebruik ik erg vaak mijn Sleek palettes. Uiteraard wil ik ook graag nieuwe palettes uitproberen. Welk palette zou jij mij aanraden?
 
 
 
~Liefs Sandra
 
beautybySandra

1 opmerking:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!