vrijdag 19 juni 2015

LOOK: Shiny & Smokey

Dat ik gek ben op de palettes van Sleek zal jullie niet ontgaan zijn. Het is dan ook geen verrassing dat ook deze look met een palette van Sleek gemaakt is. Het palette van Sleek dat ik deze keer gebruikt heb is één van mijn favoriete palettes, namelijk het Oh So Special palette. Benieuwd? Lees dan even verder.

 
Normaal gesproken maak ik over het algemeen redelijk lieve subtiele looks. Dit keer een look die wat zwaarder en smokey is. Hierboven kun je de kleuren zien die ik voor deze look gebruikt heb.
 
Als eerste bracht ik een oogschaduwbasis aan. Dit vind ik juist erg belangrijk als ik met wat donkerdere kleuren aan de slag ga. Vervolgens breng ik een peachy oogschaduw met een platte oogschaduwkwast deppend aan over mijn gehele bewegend ooglid. Met de andere kant van die oogschaduwkwast breng ik de matte highlighter uit het palette aan in mijn binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauwbot. Deze oogschaduw is redelijk glanzend en opvallend en het leek me dan ook mooi om hem te combineren met matte oogschaduws. Hierdoor krijg je geen mengelmoes van glanzende oogschaduws, waardoor het uiteindelijk op een discobal lijkt.
 
Met een stevige kwast breng ik een matbruine kleur met een paarse ondertoon aan in mijn buitenste ooghoek en vervaag deze tot ongeveer de helft van mijn ooglid. Met dezelfde kwast breng ik deze kleur ook aan in mijn crease en nog wat daarboven. Dit blend ik allemaal goed met een blendingbrush. Dezelfde bruinpaarse kleur meng ik met een beetje zwart en deze breng ik echt in de aanzet van mijn crease aan en in mijn buitenste ooghoek. Dit vervaag ik weer met een grote blendingbrush.
 
Met een zwarte eyeliner van Zoeva zet ik een lijntje tegen mijn wimperrand aan. Deze heeft iets van glitter, waardoor de eyeliner een stuk minder hard is. Als laatste breng ik nog een laagje mascara aan op mijn wimpers (I Love Crazy Volume Mascara - Essence) en een zachtroze lipstick van de Action ( Perfect Nude )op mijn lippen.
 
De uiteindelijke look is een koele smokey look geworden met een mooie balans van glanzende en matte tinten, ideaal voor een leuk avondje stappen!
 
Draag jij liever glanzende oogschaduw, matte of het liefst een combi van die twee?
 
 
 
 
~Liefs Sandra
 
Follow

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke, draagbare look! Ik heb dit palette ook en ik vind paarse tinten altijd zo mooi staan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooooi! Sleek is inderdaad een super merk!
    De prijs- kwaliteitverhouding is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!