maandag 30 januari 2012

anti-foundation beleid

Sinds een paar maanden ben ik bezig met mijn 'anti-foundation beleid'. Dat houdt in dat ik naar school en daarbuiten geen foundation meer gebruik. Dat is voor mij erg lastig aangezien in zo'n 2 jaar elke dag mijn gezicht dicht plamuurde met foundation om mijn onzuivere huid te bedekken. Dit werkte aardig goed en ik voelde me er een stuk zelfverzekerder door. Ik begon te merken dat mijn onzuiverheden steeds erger werden en dat terwijl ik mijn huid steeds erg goed schoonmaakte. Mijn huid raakte door de foundation als het ware verstopt en zo ontstonden nog meer onzuiverheden. Maar ondanks dat bleef ik stug doorsmeren. Ik was erg onzeker en met al die onzuiver- en roodheden durfde ik me niet op school te vertonen. Ondertussen kreeg ik een vriend en die zag dat ik me zonder mijn make-up (al was het alleen maar zonder foundation) erg ongemakkelijk voelde. Door hem heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en uiteindelijk heeft hij me zover gekregen dat ik mijn foundation beetje bij beetje niet meer ging gebruiken. Eerst naar mijn werk niet meer daarna niet meer als ik naar hem toe ging en uiteindelijk deed ik ook geen foundation meer op naar school. Het klinkt erg aanstellerig maar mijn foundation na een paar jaar niet meer te gebruiken was voor mij een grote stap. Maar na zo'n 3 maanden foundation vrij merk ik dat mijn huid veel beter wordt, mijn gezicht is bijna helemaal 'glad'. Ik schaam me ook niet meer als ik zonder foundation naar school ga wat ik eerst wel deed. Ik zit nu een stuk lekkerder in mijn vel en heb elke ochtend ook wat meer tijd over. Dat is dus een win-win-situatie haha. Ik zou het iedereen aanraden om een periode in te lassen waarbij je geen foundation meer gebruikt. Het is soms een erg grote stap en je moet wel even wachten voordat je echt resultaat ziet maar het levert wel echt veel op.

Hebben jullie ook al een keer een periode ingevoerd waarbij je geen foundation meer gebruikt? En wat voor gevolg heeft dat gehad voor jullie huid?



~Liefs Sandra

1 opmerking:

  1. Goed dat je dat doet want foundation is echt slecht voor je huid! Je kan ook getinte/gekleurde dagcrème of BB-cream gebruiken want dat is veel minder vet en veel beter voor je huid! Het nadeel is wel dat het niet zo goed dekt, maar dat valt wel mee. X

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!