vrijdag 6 juni 2014

Dr. van der Hoog Calming Clay masker



Iets meer dan een maand geleden schreef ik een artikel over een masker. Deze beviel me helaas niet zo goed en heb toen ook een tijdje geen masker mee aangeraakt. De afgelopen week merkte ik heel erg dat mijn huid droog en trekkerig was. Het was dus tijd voor een masker. Ik doorzocht mijn la en vond een poedermasker van Dr. van der Hoog. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan even verder.
 
Gebruik

Ingrediënten
 
Het masker dat ik heb gekozen is het Calming Clay masker. Dit is een vochtregulerend en herstellend klei masker. Het hydrateert en reinigt de huid en maakt je huid weer zacht en soepel. Dit masker is echt ideaal. Het is een poedermasker waar je alleen een eetlepel water aan toe hoeft te voegen. Zo kun je zelf kiezen hoe dik je je masker wilt hebben en kan je een gedeelte gemakkelijk weer opbergen als je teveel hebt.
 
Ik heb zelf ongeveer de helft van de poeder in een bakje gedaan. Daarna heb ik 1,5 dopje water toegevoegd. Toen was hij voor mij precies goed. Het masker bracht erg makkelijk aan en rook ook echt een beetje naar klei. Het was een aparte, maar zeker geen vieze lucht.
 
In het bakje leek het heel erg weinig, maar toen ik het op mijn gezicht aanbracht, merkte ik al snel dat ik veel te veel had. Uiteindelijk heb ik wel alles opgemaakt en op mijn gezicht aangebracht, maar dat was echt een hele dikke laag.
 
Na ongeveer 20 minuutjes was het masker helemaal hard. Het enige nadeel vond ik dat het poeder een soort van losliet toen het masker begon te scheuren. Na het masker afgespoeld te hebben hield ik een heerlijke zachte en soepele huid over. Het masker heeft zijn werk zeker goed gedaan. Dit masker ga ik zeker vaker gebruiken!
 
 
Wat is jouw favoriete masker?
 
 
 
 ~Liefs Sandra
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!