maandag 9 juni 2014

Look: Neutral brown


Soms heb je van die situaties dat je je make-up neutraal wil houden. Met bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek of als je gewoon even geen zin hebt om wat opvallendere make-up te dragen. Neutrale make-up hoeft niet saai te zijn en kan juist heel mooi zijn. Vandaag een look met bruintinten. Benieuwd? Lees dan even verder.
 
Voor deze look met bruintinten heb ik gebruik gemaakt van een palette van Rimmel London dat al een paar jaar oud is en dus niet meer te koop. Daarom laat ik alleen de swatches van de kleuren zien die ik gebruikt heb, zodat je (als je de look na wilt maken) in je eigen stash op zoek kan gaan naar zulk soort kleuren. 
Voor deze look heb ik maar gebruik gemaakt van drie verschillende kleuren. Eén hele lichtbruine kleur die een oranje ondertoon heeft, één matte donkere bruine kleur en een bruine kleur die toch ook wel een groen tintje heeft.
 
Als eerste begin ik altijd met mijn wenkbrauwen bij te tekenen. Dit potloodje van Catrice is echt bijna op en ik heb alleen de punt nog maar over.

Dan hetgene waar dit artikel over gaat: de oogschaduw. Als eerste breng ik de lichtbruine kleur aan over heen mijn bewegend ooglid en iets in mijn crease. Vervolgens pak ik de matbruine kleur en breng ik die aan in mijn buitenste ooghoek en in mijn crease, om het daarna te vervagen met een fluffy kwast. Hoewel je het misschien niet zou verwachten is de 3e kleur het donkerste van de drie. Ook deze kleur breng ik aan in mijn buitenste ooghoek en zet hem wat steverig aan in het begin van de crease en dan natuurlijk weer flink blenden. Als laatste breng ik de lichtbuine kleur nog een keer aan op mijn gehele ooglid, omdat dit ook een beetje vervaagd was door het blenden.

Ik was op zoek naar een eyeliner die bij deze look pastte en kwam vrijwel meteen uit bij een van mijn favoriete eyeliners van Zoeva. Helaas is ook deze kleur niet meer te koop, dus ook hier een foto van de kleur die ik gebruikt heb. Je kunt natuurlijk elke eyeliner pakken die jij er mooi bij vind staan, of een oogpotloodje als je een eyeliner iets te heftig vind.

Als laatste voeg ik nog wat mascara toe. Dit is nog steeds mijn favoriet en raad ik zeker aan iedereen aan! 
Dit is de uiteindelijke look geworden. Een mooie bruine ooglook die niet te opvallend is en die je gemakkelijk overdag kunt dragen. Als avondlook is het ook erg mooi. In dat geval voeg je wat extra van de donkerbruine kleuren toe in je crease.
 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Hebben jullie nog tips voor leuke artikelen?
 
 
 
 
~Liefs Sandra
 

1 opmerking:

  1. Leuke foto-turial :) Mooie kleurtjes van rimmel, ook al heb je ze al een tijdje in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Elke reactie lees ik met erg veel plezier!